Dag 9 Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu Dag 9 Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu

Dag 9 Santiago de Compostela

Door: Ciel en Jurrie

Blijf op de hoogte en volg Ciel

04 Oktober 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Deze dag is ook belangrijk, want we willen naar de Pelgrimsmis om 12 uur in de kathedraal.
Om half 9 lopen we al in het centrum en ook nu weer veel ontmoetingen. We komen vader en dochter tegen die ook naar de kerk willen.
Wij gaan om half 11 al om zeker te zijn van een zitplaats. We hadden geen kwartier later moeten komen.....
De mis is mooi. Het doet me altijd wat als er zo door iedereen de herkenbare gezangen wordt meegezongen. Het laudate omnes gentes, kyrië, sanctus. Een zuster oefent nog even met de kerk vóór het begin! Er wordt gepreekt in het italiaans en in het spaans, in ieder geval over Franciscus van Assisië, het is 4 oktober dus dierendag. Nu is de pelgrimstocht compleet.
We maken nog wat foto’s en genieten van het heerlijke weer, 26*. Dat is in Nederland iets anders geloof ik.
We eten lekker tapas bij het plein en proberen onze terugreis in te checken. Dat lukt niet meteen, later nog maar eens proberen.
We willen jullie bedanken voor de leuke/lieve berichtjes en de mooie gedichtjes en teksten die we kregen via de blog of mail. Het deed ons goed!
We hebben een fantastische camino gehad!
Het internet in dit hotel laat te wensen over, dus de foto’s komen er waarschijnlijk vanavond pas bij!

• 04 Oktober 2017 - 16:42

Trudy Van Kouwen:

Voorspoedige terugreis en welkom in ons kikkerlandje.

• 04 Oktober 2017 - 17:17

Angele:

Missie geslaagd!
    En wij zeggen dank voor jullie reisverslag, doorspekt met gevoel, beleving en emotie.
    Jullie dierbare ontmoetingen waren vast een weldaad voor de ziel.
    Hopelijk kunnen jullie er nog lang op teren.
    Een finne terugreis en welkom terug in onze, ook prachtige, zij het soms wat troosteloze, herfstdagen. Liefs en tot gauw Angèle en. Fred

• 04 Oktober 2017 - 17:29

Jan:

Gefeliciteerd met je eindbestemming, Tante clara zou trots op jullie zijn geweest. WQou de reis zelf ook ooit maken. (heb niet alle dagen kunnen volgen). Goede terugreis.Liefs Jan.

• 04 Oktober 2017 - 18:39

Henk:

En dan loopt het uit op een Eucharistieviering.
    Op de plaats: rust
    In 't kerk van Pyworthy staat bij de ingang een gedicht van T.S, Elliott:

You are not here to verify
    instruct yourself
    or inform curiosity or carry report.
    You are here to kneel
    where prayer has been valid

A prayer is more then a order of words
    the conscious occupation of the prayer mind
    or the sound of the voice praying.

Mooi dat je het hebt gedaan samen! Proficiat.