Dag 7 Arzua-A Rúa - Reisverslag uit A Rúa, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu Dag 7 Arzua-A Rúa - Reisverslag uit A Rúa, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu

Dag 7 Arzua-A Rúa

Door: Ciel en Jurrie

Blijf op de hoogte en volg Ciel

02 Oktober 2017 | Spanje, A Rúa

Gisteravond een heerlijk maal maar met een druk kinderfeestje...Een grote tafel met veel schreeuwende kinderen en een grote taart en ouders aan de andere tafel die het ook luidruchtig gezellig hadden. Wel leuk om te zien!
Vanmorgen om iets vóór half 9 op pad. Er hangt wat grondmist maar met de opkomende zon is het prachtig om te zien. De route is maar 18 km lang, dus kalm aan. Ons boekje geeft ‘groen’ aan, dwz makkelijk.... Het klimmen en dalen is hetzelfde, dus pittig! We spreken de Nederlandse dochter met vader, de laatste heeft het moeilijk.... Maar hij redt het vast. Nu nog maar 2 dagen en het einddoel dus in zicht.
Om half 10! kunnen de jassen uit en de broekspijpen afgeritst. De zon is erg warm. Gelukkig weer veel eucalyptus-, eiken- en tamme kastanjebossen. Ook Sakki is weer van de partij met haar tenen goed ingetaped dát wel. We drinken samen koffie.
Leuke barretjes onderweg waar we nu iets langer blijven zitten. Overal liggen grote honden te slapen. Overdag te sloom om uit de ogen te kijken en ‘s nachts blaffen ze de hele nacht door. Bang hoef je er niet voor te zijn al liggen ze niet aan de ketting.
Leuke oude kleine plaatsjes Pregontuño, Calle, Boavista, Santa Irene. Bij dit laatste plaatsje moeten we opletten dat we van de route afgaan naar ons hotel Pino in A Rúa.
Het lukt ons om meteen de goede weg te vinden gelukkig, want het is nu 28*... Een leuk hotel met een grote tuin met palmen en ze verkopen ook nog ijsjes!
Nog één dag lopen naar Santiago nu, spannend!

• 02 Oktober 2017 - 15:41

Henk:

nog even...maar of je er dan bent? Waar ben je dan?

Ons leven is als pelgrimeren
    als gaan over een dijk
    met regen in 't gezicht
    met striemende ,dwarrelende winden,
    met naast ons het kolkende water,
    dat zich omhoogstuwt
    tegen de boorden van gras en klei.

We hopen
    reis mee met ons
    pelgrims door laagland.
    geef adem om voort te gaan. (henk)

• 02 Oktober 2017 - 16:05

Barbara:

Het is bijna zo ver! Goed van jullie, echt geweldig!.
    En dan in Santiago, mooie stad, heerlijk eten.
    Wij hebben er de beste herinneringen aan.
    Tot gauw en doe nog even voorzichtig!
    Groetjes
    Erik en Barbara

• 02 Oktober 2017 - 16:23

Diny En Toon:

Morgen dus de laatste dag. Wat zal dat een ontroering geven als jullie de kerk in Santiago binnengaan! Hangt dat hele grote wierookvat nog altijd te slingeren daar?
    Fijn dat het allemaal (tot nu toe) goed verloopt. Nog even niet overmoedig worden want daarmee gebeuren de meeste ongelukjes, hé.
    Lieve groet, Toon en Diny

• 02 Oktober 2017 - 17:37

Angele:

Tja toch anders zo'n kinderfeestje dan een klas vol .....dat was even terug in de tijd zeg maar!
    Speelplaats rumoer.
    Een lekkere maaltijd voedt dan de innerlijke mens en herrie heet dan een emotie.
    Het is bijna beeldend voor te stellen hoe jullie in de vroege lage ochtendmist met (waarschijnlijk) enkel jullie bovenlichamen zichtbaar van een afstand ( zoals de koeienkoppen boven de mist uitsteken in een weiland ....)
    De ontmoetingen en het samen opgaan naar eenzelfde doel verbroederlijkt ( verzusterlijkt)
    vast geen goed Nederlands Jurrie:-)
    Nog een dag te gaan en dan de euforie van Santiago!
    We hopen dat jullie alle mooie plaatjes ervaringen en ontmoetingen, de verstillende momenten en de achtergelaten "ballast" ergens in jullie innerlijke zelf kunnen opslaan of, zoals Maria : zij bewaarde alles in haar hart...... daar is bij jullie plaats genoeg voor...
    Liefs Angele (Fred)

• 02 Oktober 2017 - 17:48

Dicky:

Wat bijzonder dat jullie zulke leuke contacten met medepelgrims hebben .
    Het voelt , denk ik, als een grote familie.
    Zaterdag hopen we voor- tijdens- of na de maaltijd alles uitgebreid te horen.(jullie kunnen zaterdag , hoop ik , wel)

• 02 Oktober 2017 - 17:53

Fien:

He luitjes, de laatste loodjes.
    Fantastisch, bijna volbracht. Straks moe maar voldaan en zoveel fijne herinneringen.
    TOP
    Lieve groeten Fien

• 02 Oktober 2017 - 18:39

Mies:

Nou,wat een prestatie,we zijn in gedachten meegereisd,iets minder vermoeiend. Ook leuke foto,s van jullie de hotels en de prachtige natuur. We hopen,dat jullie morgen nog een fijne tocht hebben met als hoogtepunt Santiago en de kathedraal Veel liefs Mies en George

• 02 Oktober 2017 - 22:45

Theo En Tonny:

Hoi Ciel en jur,
    Morgen "De Kathedraal" in Santiago! Afsluiting van deze pelgrimstocht! Ik zal aan jullie denken op deze bijzondere dag.
    Dank dat ik de tocht via de verslagen een beetje mocht mee beleven.
    Ciel en jur, ook namens Theo een voorspoedige thuisreis!
    Groetjes,
    Tonny