Dag 5 Portomarin-Palas de Rei - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu Dag 5 Portomarin-Palas de Rei - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu

Dag 5 Portomarin-Palas de Rei

Door: Ciel en Jurrie

Blijf op de hoogte en volg Ciel

30 September 2017 | Spanje, Palas de Rey

Vandaag een behoorlijke tocht voor de boeg die begint met een flinke klim in het donker..... we zijn nl al om 10 vóór 8 vertrokken. We lopen met veel mensen die ook vaak een zaklamp bij zich hebben. Ciel voelt zich weer helemaal oké. Dank voor jullie meelevende berichtjes!
Na een uur zjn we de grote massa kwijt en het is lekker fris, bewolkt en nu ook licht.
Na de eerste stop in Gonzar nog behoorlijk bergop. Veel bos maar ook heide die nog bloeit. Kleine dorpjes met soms maar 20 inwoners en tóch een kapelletje, ook dat is mooi. De zon komt er door en om half 12 kunnen de broekspijpen afgeritst.
Weer veel bekenden. Bij de herbergjes is het vaak druk, maar verder lopen we hele stukken alleen. Ciel eet alweer een groot stuk stokbrood met gebakken ei én ook weer koffie. Dat gaat goed.
De km palen zijn vaak ontdaan van de koperen plaatjes met de afstand erop, voor ons vandaag van belang, want bij kmpaal 65 moet ons hotel liggen in Palas de Rey.
Al snel zijn we de plaats uitgelopen, paal 66,125 was de laatste die een plaatje had. Na ruim een half uur vertrouwen we het niet en vragen bij een huis of ze weten waar ons hotel ligt... Inderdaad, daar zijn we ruim voorbij, we moeten terug! Nog geen minuut later komt de bewoner ons met de auto achterna en mogen we instappen: hij brengt ons naar hotel Arenas Palas!
Aardige Spanjaard, het was zeker 3 km.
In totaal 31 km gelopen... Pfff
Weer een aflaat verdiend!

• 30 September 2017 - 16:10

Hanneke Bouwmeester:

Wat fijn Ciel dat je weer opgeknapt bent,dan geniet je ook meer van alles.
    Leuk om jullie te volgen,ik kijk uit naar morgen!
    Gr. Hanneke

• 30 September 2017 - 18:14

Barbara:

Gelukkig dat Ciel weer een beetje is bijgekomen.
    Wat is het nog lang donker bij jullie! Als ik naar Curves loop is het hier al echt licht.
    Wat een aardige spanjaard, die jullie oppikte om jullie naar je hotel te brengen!
    3 km te veel gelopen, dus bijna 6 km. Jullie maken wel lange dagen.
    Petje voor jullie af hoor?
    Groetjes ook namens Erik, Barbara

• 30 September 2017 - 21:24

Angèle:

God zij dank, Ciel, voel je je beter!
    Best een ferme afstand zeg!
    Heel trots op jullie.
    Ik zou bijna zeggen: dubbele aflaat Jurrie!
    Fijn om lieve mensen te ontmoeten die je "verder" helpen,
    Wat in dit verband, "terug brengen", wil zeggen.
    Een rustig avondje, lekker relaxen om weer op te laden voor morgen.
    Zondag, en dat wensen we jullie ook: een zonnige dag in meerdere opzichten

• 30 September 2017 - 23:04

Dicky:

Dat aardige mensen aardige mensen ontmoeten verbaast me niets, of je nou uit Drieberegn komt of uit Spanje..aardig blijft aardig.
    Jullie lopen trouwens ook aardige stukjes, ze worden steeds langer.
    Ik vind het heel dapper en ik wens jullie morgen ook weer een mooie wandeldag toe.

• 01 Oktober 2017 - 14:07

Henk:

Gister was het Jom Kippoer in de joodse liturgie. Grote Verzoendag. Rijk beladen met traditie.
    We zongen op de Zuidsingel in Amersfoort net voor het Evangelie:

Dans en zing met Gods boek in je armen,
    dans en zing met Gods Woord in het rond
    Dans en zing met Gods boek in je armen
    Dans en zing met Gods Woord in het rond.

Ooit in de synagoge heb ik rabbijn Soetendorp (die toen al over de 80 was) met de Torah rollen in de hand ,zien dansen in het rond! Ongelooflijk- DANSEN- en dan boven de 80. Daar steek ons 'Alleluja" voor het Evangelie pover bij af.

Maak van jullie reis maar één grote dans!

• 01 Oktober 2017 - 14:07

Henk:

We zongen op de Zuidsingel in Amersfoort net voor het Evangelie:

Dans en zing met Gods boek in je armen,
    dans en zing met Gods Woord in het rond
    Dans en zing met Gods boek in je armen
    Dans en zing met Gods Woord in het rond.

Maak van jullie reis maar één grote dans!