Dag 4 - Reisverslag uit Cangas del Narcea, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Cangas del Narcea, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Ciel en Jurrie

Blijf op de hoogte en volg Ciel

29 September 2017 | Spanje, Cangas del Narcea

Vandaag lopen we van Sarria naar Portomarin.
Gistermiddag in de tuin voelde Ciel zich steeds beroerder worden, waarschijnlijk door een slechte nacht met een loeihete verwarming die niet dicht te draaien viel én het broodje tonijn.....De huisbeheerders zorgden voor thee met brood en jam zoveel ze wilde en Jurrie kreeg linzensoep en kip met patat. Wat gammel begon Ciel vandaag aan de tocht, maar de weergoden waren ons goed gezind: bewolking en 22 graden. Prima fris met ook heel even wat miezer.
De route was tot Barbadelo flink klimmen en ook daarna steile hellinkjes omhoog en naar beneden. Een prachtig landschap met veel eikenbomen en tamme kastanjes. Vlak na A Brea kwam de 100 km paal, ofwel welk van de 3?? Leuke foto’s levert het wel op. Vandaag veel barretjes en leuke tentjes, Ciel drinkt vooral cola, maar het lopen gaat goed. Telkens even goed uitrusten. We hebben de tijd.
Ja We nemen altijd water mee en ook voor nood wat zoute koekjes, dus wat kan ons gebeuren.
Gezellige gesprekken met steeds meer bekenden, nu weer een meisje uit Zuid Korea dat alleen de tocht loopt. We hebben het over het gevaar in dat stukje wereld Kim Yung Un en Trump..... De nederlandse vriendinnen van de eerste dag, en veel meer mensen waar je vaak even mee praat.
Het hotel vinden we snel,is prima maar de waterdruk is praktisch 0 in de hele stad.....
Nu uitrusten na toch weer 27 km!

• 29 September 2017 - 17:06

Toon Eb Diny:

Goed te lezen dat het weer beter gaat met Ciel. De combinatie van vermoeidheid, warmte en misschien die tonijn was hopelijk de oorzaak en dat ben je wel weer snel te boven hopelijk.
    'Proost' met de cola, goed voor je maag, Ciel. Jurrie, jij neemt zeker wel een extra Samos? Veel genoegen en plezier met dit hele avontuur!
    Lieve groet. Toon en Diny

• 29 September 2017 - 17:15

Angèle:

Wat dapper en stoer, Ciel, dat je ondanks dat je je rot voelt toch zo'n fikse afstand hebt gepresteerd.
    inderdaad cola doodt alles dat is een groot voordeel.
    we hopen dat je je gauw weer fit voelt want dit is zo jammer voor jullie!
    Rust goed uit en hopelijk morgen weer fris en fruitig voor de nieuwe uitdaging.
    heel veel liefs en goeds voor jullie beiden.
    Fred en Angèle

• 29 September 2017 - 17:17

Barbara:

Pas goed op jezelf Ciel. Gelukkig dat het vandaag niet zo warm was! Heel veel sterkte.
    Maar blijf genieten.
    Lieve groeten
    Barbara

• 29 September 2017 - 18:31

Dicky:

Ik was al een beetje bang dat er even iets niet goed was.
    Maar gelukkig was het niet zo erg dat je niet verder kon, dank zij je doorzettingsvermogen.
    Dapper, hoor, ik bewonder jullie , ook zonder mankementen al , dus de bewondering groeit alleen maar.
    Ik hoop dat je dankzij de goede zorgen van iedereen weer helemaal fit bent om de tocht te vervolgen.

• 29 September 2017 - 22:28

Fien:

Hallo wandelaars,
    wat een mooi verslag steeds weer Ciel. Jullie zien nogal wat onderweg, een mooie , pittige route lees ik in verslag 4. Daar houd ik wel van! Leuk om zoveel onbekende te ontmoeten.
    Jammer van de maag/darm klachten, dat zal ten koste gaan van de fitheid.
    Hoop dat je daar weer gauw vanaf bent.
    Prima wandelweer voorlopig, wij krijgen hier wat hersftachtige dagen.
    Rustig aan luitjes en toi toi voor de komende dagen.
    Lieve groeten uit Driebergen, ik kijk weer uit naar het vlg verslag,
    Fien

• 30 September 2017 - 07:55

Henk:

wandelen met mensen onderweg, met lichamelijke klachten met eikenbomen en tamme kastanjes, met een meisje uit Korea, met de wereldproblemen, met huis tuin en keuken Nederlanders , met....de hele wereld loopt met je op. Volgens Genesis 5.23: wandelde Henoch met God. Ik denk dat de weg daardoor belangrijk korter leek want hij werd 365 jaar. ( dat hij op die leeftijd nog wandelen kon; prachtig toch!). henk