Dag 3 - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Ciel Zaat - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Ciel en Jurrie

Blijf op de hoogte en volg Ciel

28 September 2017 | Spanje, Sarria

Vanmorgen om 8 uur op weg naar Sarria. We nemen de lange route via Samos. Het is prachtig weer en het wordt vandaag 28*! De route is weer mooi met veel watertjes, rotsen en bergen. Bergachtiger dan we verwacht hadden, véél klimmetjes en steile afdalingen..... Na 13 km zijn we in Samos. Een prachtig groot klooster uit de 6e eeuw, de rondleiding is in het Spaans dus die slaan we even over. De Amerikanen die we gister ontmoetten vertellen ons later dat het niet te volgen was wat de Benedictijner monnik mompelde.
Vervolgens lopen we naar Sarria, jammer genoeg een groot deel langs de weg. Gelukkig hadden we een soort broodje tonijn meegenomen want er was niet één restaurantje onderweg! De zon brandt goed maar geen gemopper, het is prachtig weer. Om half 3 zijn we in Sarria, nemen een lekker colaatje en vinden ons onderkomen al gauw. Prima kamer en een heerlijke tuin met ligstoelen. Daar maken we gretig gebruik van na ruim 25 km.
Leuk jullie reacties te lezen trouwens.

• 28 September 2017 - 17:09

Barbara:

Lieve mensen,
    28 gr is best heel erg warm om te lopen. Langs de weg is niet fijn, maar de rest klinkt erg leuk. Gezellig om het te volgen.

• 28 September 2017 - 17:16

Lies:

Kijk nu al iedere dag uit naar jullie verslag, wat mooi om te lezen.
    En heerlijk weer voor jullie!

• 28 September 2017 - 18:48

Mies:

Lekker warm leuk m jullie te volgen,kaartje er bij,hadden jullie wat meegenomen om te drinken.Jammer dat er geen l imonade tentjes of zo iets waren Hier regende het een groot gedeelte van de dag,maar toch weer 5 km gelopen. Liefs van allebei Mies

• 28 September 2017 - 19:03

Angèle:

Heerlijk om zo een "stukje met jullie mee te lopen".
    vocht is wel een belangrijk item met die temperatuur, maar jullie kennen het klappen van de zweep dus...
    een gezellige tussenstop was er helaas niet, dat lijkt wel echt pelgrimeren!!!
    maar dan smaakt de dorstlesser des te beter dunkt me.
    laat de indrukken van vandaag lekker de revue passeren met de benen op gelijk niveau een drankje binnen handbereik en wij wensen jullie vanuit een druilerig Zeist een fijne avond toe.
    voor morgen onderweg enkel goede wensen...
    liefs Fred en Angèle

• 28 September 2017 - 19:30

Dicky:

Lieve, dappere wandelaars, het iscleuk te lezen dat jullie bergen en dalen met gemak overwinnen!

• 30 September 2017 - 08:06

Henk Bloem:

"prachtig klooster in Samos" schrijf je. .Jaren terug kreeg ik prachtige foto's van het Monasterio de Santo Toribio. Ligt dat ook nog op jullie weg? Misschien heerst daar STILTE maar ook als er in het Spaans rondgeleid zou worden, wel doen! henk